شاخه‎ها

هیچ محصولی وجود ندارد

تعیین خواهد شد ارسال
0 تومان مجموع

پرداخت

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد
تعداد
مجموع
0 محصول در سبدخرید شما وجود دارد. یک محصول در سبدخرید شما وجود دارد.
جمع محصولات
جمع هزینه حمل  تعیین خواهد شد
مجموع
ادامه خرید پرداخت نهایی

واقعا دستگاههای دورکننده حشرات موذی و موش کار می کنند

دسته: عمومی

نحوه عملکرد آنها چگونه است؟

حتما در اینترنت و در نظرات خوانده اید که بعضی از دوستان نوشته اند این دستگاهها اصلا کار نمیکنه پولت رو دور نریزید و این چیزاااا ، بعد دقیقا زیر این نظر نوشته خیلی خوب کار می کنه حتما بخرید .

به نظر شما کدوم از این اشخاص دروغ می گویند ؟

قطعا هیچکدام هر دو راست می گویند . برای توضیح این مسئله بهتر است مکانیزم این دستگاهها را بررسی کنیم .

این دستگاهها دارای دو نوع روش و یا تلفیقی از این دو روش می باشد

1- روش التراسونیک :

انسان نمي تواند هر موج صوتي با هر بسامدي را بشنود بلكه تنها مي تواند موج‌هايي را كه بسامد آن‌ها بين 20 تا 20000 هرتز است بشنود. بعضي از حيوان‌ها مانند سگ‌ها گستره ي وسيع تري از بسامدها (15 تا 50000 هرتز) را مي شنوند. خفاش‌ها تا بسامد 100000 هرتز را نيز مي شنوند. موج‌هاي صوتي با بسامد پايين تر از Hz 20 را فروصوت و بالاتر از Hz 20000 را فراصوت مي نامند. موج‌هاي فراصوت كاربردهاي فراواني در پزشكي و صنعت دادند.
شدت احساس صدا يا ميزان قدرت و ضعف آن را با واحدي بنام دسي بل (dB) اندازه مي گيرند. معمولا" دامنه صداهائي كه مي شنويم بين 40 دسي بل (خيلي آرام) تا 110 دسي بل (خيلي بلند) است. اگر در مدت 8 ساعت متواليا" در معرض سر و صدائي به شدت 90 دس بل قرار گيريد (براي مثال كار كردن در يك كارخانه پر سر و صدا) شنوايي شما آسيب خواهد ديد و اگر بيش از مدت دو دقيقه در معرض صوتي با شدت 110 دسي بل قرار گيريد ممكن است نتيجه آن كاهش دائمي شنوائي باشد و قطعا آن مکان را ترک خواهید کرد .

هر حشره و حیوانی یک حد آستانه شنوایی دارند مانند انسان . این نوع دستگاهها دقیقا فرکانسهایی که حد شنوایی حشرات موذی و موش را تولید می کنند که این حشرات و موش در اون محیط نمی تواندد بمانند و باعث فراری دادن آنها می شود . مانند فرکانسهای زیر

سگ ها و کربه ها (22-25kHz)
- پشه ، کک ، مگس، عنکبوت و سوسک (38-44kHz)
- مارمولک (52-60kHz)
- موش (60-72kHz)

پس چرا بعضی از دوستان می گویند این دستگاهها کار نمی کنند؟

چند دلیل مختلف را میشه بیان کرد .

دستگاه دارای کیفیت لازم نیست ، بازرهای کیفیت پایین ، تنظیم نبودن فرکانس ، نداشتن IC برای تغییر فرکانسی و عادت کردن حشرات به فرکانس ثابت .

ولی چرا یکنفر یک دستگاه را خریده و راضیست ولی شخص دیگری ناراضی ؟

دقیقا باید بدانید دستگاههای که خریداری می کنید برای دور کردن چه نوع حشراتی است و این خیلی مهم است .

هر دستگاه یک مساحت مشخصی را پوشش می دهد و روی دستگاه نوشته شده است ، فکر نکنید سازنده دستگاه برای اینکه دستگاه بیشتری بفروشد این متراژ را معرفی کرده است خیر هر دستگاه یک مساحت معینی را پوشش می دهد مانند برد یک تفنگ می تواند فرکانس صوتی را ارسال کند .

نحوه استفاده از دستگاه بسیار هم است در این نوع دستگاههای التراسونیک حتما و باید جلوی دستگاه آزاد باشد که صوت ارسالی به همه جای محیط اصابت کند

این دستگاهها قابلیت ارسال صوت و عبور دادن از مانع را ندارند پس برای هر اتاق البته بستگی به متراژ حتما یک دستگاه باید خریداری شود .

مدت عملکرد دستگاهها متنوع است از حداقل یک هفته تا حداکثر یکماه مکانیزم دستگاه تکمیل میگردد پس برای نشان دادن بهره وری دستگاهها اصلا نباید عجله کرد .

2- روش الکترومغناطیس

یک روش بسیار پیشرفته برای دورکردن حشراتی مانند سوسک و مورچه و موریانه بسیار عالیست . وقتی دستگاه را به برق می زنید توسط بوبین دستگاه که قدرت و رنج ارسالی مگنت بر روی سیم بستگی به کیفیت دستگاه دارد را ارسال می کند این مگنت از سیم گذشته به فیوز رسیده وسپس به دستگاه بر میگردد و یک مساحتی را کامل می کند مگنت (مغناطیس) دور سیم شکل گرفته است اولین کاری که می کند جهت یابی حشرات را دچار اختلال می کند .

اگر سوسک و خانواده این نوع حشرات در جایی مخفی شده باشند نمی توانند در مخفیگاه خود بمانند و بیرون می آیند بیخود نیست که در هفته اول بعد از استفاده از دستگاه شما حشرات بیشتری را در محیط خود می بینید .

از قابلیت های خوب این روش اینست که بستن درب و داشتن مانع خللی را در عملکرد دستگاه ایجاد نمی کند ولی حتما به مساحت تحت پوشش این دستگاه دقت کنید و مطابق مساحت نوشته شده بر روی دستگاه ، دستگاه خریداری کنید .

دوستی دو دستگاه برای محیط 80 متری خریداری کرد همان روز شخص دیگری برای 75 متر دو دستگاه خریداری کرد ولی بعد 3 هفته نفری که خانه 75 متری داشت بسیار راضی بود ولی شخصی که برای 80 متر خریداری کرده بود بسیار عصبانی و ناراضی ، دلیل چه بود ؟

طراحی سیم کشی برق آپارتمانها با هم متفاوت بود فقط همین ، شخصی که خانه 80 متری داشت برای هر قسمت خانه کلید مینیاتوری داشت و خانه دارای 2 فیوز بود ولی شخصی که خانه 75 متری داشت مینیاتوری نداشت و دارای یک فیوز بود .

مشکل شخصی که مینیاتوری و دارای دو فیوز بود به راحتی قابل حل شد  همه مینیاتوری ها رو در حالت on قرار داد . برای تشخیص که کدام فیوز برای کدام قسمتهای خانه است یک دفعه آن را قطع کرد  که به یک پریز همان محوطه زد وبرای فیوز دوم هم همینطور و کار تمام ، دستگاهها بصورت ایده آل کار کردند .

به این نکته حتما توجه کنید که دستگاه های الکترو مغناطیس را در پریزهای مشترک نزنید و بصورت تک در یک پریز باشد ، نزدیک مایکروویو ، تلویزیون و یخچال نگذارید ، از سیم رابط استفاده نکنید که عملکرد دستگاه از بین می رود .

دوستان اگر نقطه نظری و یا سوالی دارند در قسمت نظرات اعلام فرمایند تا پاسخگوی شما عزیزان باشم این مقاله تکمیل تر خواهد شد .

دیدگاه‎ها

ایجاد شده در 1396-06-20 نوشته شده توسط فرشته -ب پیوند دیدگاه
با سلام و تشکر از توضیحات عالیتون من بجای نظر سوال داشتم واقعا میخوام این دستگاه رو خریداری کنم البته برای آشپزخونه ی که حدود 15 متره و اخیرا بعد از سمپاشی ما از شر سوسک ریز هنوز هم در عذابیم میخواستم ببینم اگه فقط برای آشپزخونه بخرم و کنار کابینت و کمی با فاصله از ماشین لباسشویی و ظرفشویی مشکلی ایجاد نمیکنه و سوسکها از اشپزخونه به جاهای دیگه ی خونه نقل مکان نمیکنن آخه واقعیتشو بخواین دستگاه ارزونی نیست و هزینه بر هست؟ ما خونمون 120 متره و اگه بخوایم کلا سوسک نداشته باشیم برای هر قستی من باید ی دونه بخرم بعدش آیا اسم خاصی داره این دستگاه ینی یه برند معروف و خوب رو معرفی بفرمایین و درضمن بفرمایین از کجا میتونیم تهیه کنیم و آیا گارانتی ووارانتی دارن این دستگاهها و آیا مدل التراسونیک از مغانطیسی جداس یا روی ی دستگاه سوار هس و میشه تغییر داد برنامه اشو خواهش میکنم به سوالم جواب بدین ممنون میشم
ایجاد شده در 1394-08-09 نوشته شده توسط مهدی پروین پیوند دیدگاه
سلام میخواستم بدونم که این دستگاه ایا برای افت درخت مرکبات به نامهای تریپس و پسیل کارایی دارد در هوای ازاد که مساحت ممکن است از هکتار تجاوز کند.07154227491
نمایش 1 تا 2 از 2 مورد

دیدگاه خود را بنویسید