شاخه‎ها

هیچ محصولی وجود ندارد

تعیین خواهد شد ارسال
0 تومان مجموع

پرداخت

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد
تعداد
مجموع
0 محصول در سبدخرید شما وجود دارد. یک محصول در سبدخرید شما وجود دارد.
جمع محصولات
جمع هزینه حمل  تعیین خواهد شد
مجموع
ادامه خرید پرداخت نهایی

یون منفی چیست و چرا برای محیط زندگی شهری ما ضروری است

دسته: عمومی

یون منفی را باور کنیم

یون منفی چیست ؟ مزایای استفاده از یون منفی چیست؟ چگونه تشخیص دهیم 

زمانیکه یونیزاسیون هوا در بیمارستانها و اماکن کاری اروپا و روسیه اجباری است، درکشور ما علیرغم هوای مسمو م و بسیار آلوده به تازگی مورد توجه قرار گرفته است .

 یونها ذرات باردار موجود درهوا هستند که در طبیعت زمانیکه انرژی بر مولکولی مانند دی اکسید کربن، اکسیژن، آب یا نیتروژن وارد میشود ، باعث می شود که یک الکترون از مولکول جدا شده و یک یون باردار مثبت به جا بگذارد. الکترون جدا شده خود را به نزدیکترین مولکول می چسباند و آن را تبدیل به یون باردار منفی می کند.این یون باردار منفی اکسیژن است که بهترین تأثیر را بر ما دارد. یونهای منفی ذرات باردار الکتریکی هستند که آلودگی های موجود در هوایی را که ما تنفس می کنیم از بین میبرند و اثر جوان کننده ای بر سیستمهای فیزیولوژیکی ما دارند 

آیا هرگز توجه کرده اید که ما تا چه اندازه احساس تازگی در کوهها، کنار دریا، در جنگل یا در کنار آبشارها می کنیم؟ یا چقدر احساس پر انرژی بودن به ما دست می دهد؟

 توضیح آن این است که این اماکن معمولأ سرشار از بیلیونها یون منفی می باشند. پس از رعد و برق ، اکثر ما احساس تازگی می کنیم . این به دلیل این است که طوفان الکتریکی تریلیونها یونهای منفی آرامش بخش در هوا پخش کرده اند که اعصاب را تسکین داده و ما را سرشار از انرژی میکنند. 

 تحقیقات علمی ثابت کرده اند که در فضاهایی که از یون منفی بالایی برخوردار هستند آثار حساسیت ، آسم ، افسردگی ، خستگی و سر درد کمتر دیده می شود و در این مکانها افراد از توانایی ، قدرت کار ، تمایل به همکاری و کارکرد مغزی بالاتری برخوردار بوده و ضریب اشتباه آنان پائین می آید.

مطالعات در دانشگاه کلمبیا و انستیتو روانشناسی ایالت نیویورک نشان می دهد که دستگاه های مولد یونی با در صد بالا به صورت خاصی به شکل ضد افسردگی عمل می کنند. اتاقهایی که از یون منفی زیادی برخوردار هستند به شکل کاملأ چشمگیری نشان داده اند که از رشد باکتریها و خیلی عوامل بیماری زای دیگر جلوگیری کرده و در از بین بردن گرد و غبار ، ویروسها، دود سیگار، شورهء حیوانی، بوی نامطبوع و دودهای شیمیایی مسموم کننده تأثیر بی نظیری دارند.

چگونه یونهای منفی ،آلودگی هوا را از بین می برند؟

بیشتر آلاینده ها و مواد آلرژی زا ی معلق در هوا به صورت مثبت باردار هستند و البته یون منفی به صورت منفی باردار می باشد، این موضوع باعث می شود که یک جذب "مگنتیک" بین آلاینده های معلق در هوا بوجود می آورد که باعث می شود آنها یکپارچه شده و به هم بچسبند. نتیجتأ آنها خیلی سنگین می شوند تا بتوانند به صورت معلق در هوا باقی مانده و بدون اینکه بتوانند آسیبی به سلامتی ما برسانند به زمین فرود می آیند،تا جایی که دیگر راهی برای ورود به سیستم تنفسی شما نداشته باشند حتی اگر آنها قبل از اینکه پائین بیایند از طریق دم وارد سیستم تنفسی بشوند به دلیل افزایش حجم در قسمت فوقانی سیستم تنفسی فیلتر می شوند. 

البته در صورت عدم تولید مرتب یون منفی این آلاینده های حجیم می توانند دوباره به هوا بازگردند. تحقیقات دیگری ثابت کرده اند که یونهای منفی اثر بیولوژیکی بر باکتریها و ویروسها دارند و در صورت تماس آنها را نابود می کنند.

واقعیت ها در مورد یون منفی: 

تحقیقات بخش کشاورزی آمریکا اخیرأ ثابت کرده است که یونیزه کردن یک اتاق باعث می شود که 52% گرد وغبار کمتری در هوا باشد و 95% باکتری کمتری در هوا باقی می ماند ( چرا که بیشتر آلاینده ها بر روی ذرات گرد و غبار موجود در هوا زندگی می کنند) تأثیرات قابل مشاهده یون منفی: تحقیقات نشان داده است که اکثر انسانها در جایی که یون منفی کمی دارد شدیداً احساس افسردگی می کنند. بیشترین تأثیری که در هنگام وجود یون منفی بالا می توان مشاهده کرد این است که شخص احساس بهتری نسبت به خود می کند، حساسیت کمتری در رفتار خود مشاهده می کند، عکس العمل او سریعتر و پر انرژی تر می شود ( آگوست 1982 ، منتشر شده در مجله هوا نوردی، فضا و داروی محیط زیست) 

 تأثیر یون منفی بر عملکرد و مود انسانها نشان داده است که عکس العمل انسانها نسبت به مسائل سریعتر بوده افراد تحت تأثیر یون منفی از انرژی بیشتر و سطح هوشیاری بالاتری بر خوردار می شوند ( هوای پاکیزه ء دهات که دارای یون منفی بالایی می باشد همیشه به عنوان روش معالجه و جلوگیری از افسردگی استفاده می شود) مونیتورهای کامپیوتر، تلویزیونها و سیستم های حرارتی و برودتی (سرما و گرما) از مقدار یون منفی موجود در هوا می کاهند.

 تحقیقات نشان داده است که هم هوای داخل و هم هوای خارج از منزل از یون منفی بسیار پائینی برخواردار است و یون مثبت (باردار از ذرات مضر ) در سطح بالایی قرار دارد، به عبارتی به نظر میرسد که بیشتر یا همه یونهای منفی موجود در هوا در مبارزه با آلاینده ها از بین رفته اند. سالهاست در دنیا از دستگاههای مولد یونی در محل های کار و منازل جهت رهایی از عوامل آلرژی زا، گرد و غبار، گرده های گیاهان، شورهء حیوانی، دود سیگار و دیگر آلاینده های موجود در هوا استفاده میشود. یونهای منفی بر آلرژی ، آسم، آنفلوانزا ، تب یونجه، سینوزیت ، اگزما، سوختگی یا حتی برای جایگزین کردن قرص های آرامش بخش می باشد. یونهای منفی سروتونین Serotonin را در بدن متعادل میکنند و این توضیحی است برای اینکه چرا انسانها درحضور یون منفی هوشیارتر، متعادلتر و پر انرژی تر می باشند. آلودگی هوا در محیط های بسته پنج تا ده برابر بیشتر از فضای بازمی باشد. میزان آلودگی هوای داخل ساختمان اداره ها و مدارس، هم کارمندان را بیمار می کند هم دانش آموزان را، افرادی که ساعت های متوالی در یک اتاق بسته می نشینند به علت کمبود اکسیژن و انباشتگی آلاینده ها، بیش از حد معمول دچار سردرد، گلودرد، خارش چشم، سرما خوردگی ، ناراحتی های قلبی و تنفسی ،حساسیت و آنفلوانزا می شوند. هوای داخل ساختمان اداره ها و مدارس که کارمندان و دانش آموزان مدت زمان قابل توجهی از روز را در آن فضا می گذرانند به طور روز افزون آلوده به باکتری ها ، کپک ها، حلال های ضد عفونی کننده و دیگر آلاینده ها است . صرف نظر از اماکن فوق منازل را نباید فراموش کرد، به طوری که از بین افرادی که در سال گذشته میلادی جان خود را به علت آلودگی هوا از دست داده اند، حدود 80% آنها به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت تآثیر آلودگی های داخل ساختمان ها جان خود را از دست داده اند. زنان که بیشترین مسئولیت را در کارهای منزل بر عهده دارند، اکثرآ در معرض دود و دیگر آلاینده های درون ساختمان ها قرار دارند و در برابر آلودگی ها آسیب پذیر هستند. آلاینده های اصلی موجود در داخل ساختمانها عبارتند از : فرم آلدئید و تری کلرواتیلن که عمدتآ از لوازم منزل، مواد ساختمانی و مواد شیمیایی مورد استفاده در فعالیت های خانگی منتشر شده و تا مدت زیادی در این فضا باقی می مانند. از آنجایی که هوای محیط خارج نیز بسیار آلوده می باشد و امکان جایگزینی هوای پاک وجود ندارد استفاده از دستگاه های تصفیهء هوا ، گلدان و گیاهان آپارتمانی برای بهبود هوای تنفسی و در یافت اکسیژن کافی توصیه می شود. طی یک تحقیق دو ساله، متخصصان اعلام کرده اند که آلاینده های هوا و مواد سمی و خطرناک در داخل خودروها 10 برابر بیشتر از محیط بیرون خودرانتایج مشابهی برای چند آلاینده دیگر مانند هیدروکربن ، منو اکسید کربن ، بنزن ، تولوئن و چند ماده سمی دیگر به دست آمده است 

دیدگاه‎ها

ایجاد شده در 1394-02-02 نوشته شده توسط کاربر 1 پیوند دیدگاه
متن دیدگاه کاربر 1
ایجاد شده در 1394-02-02 نوشته شده توسط کاربر 2 پیوند دیدگاه
متن دیدگاه کاربر 2
نمایش 1 تا 2 از 2 مورد

دیدگاه خود را بنویسید